Anasayfa - Site Haritası - E-Mail - İletişim - English
KURUMSAL
GAP Bölgesi'ndeki Öğretmen Hareketliliğinin İncelenmesi Çalıştayı Tamamlandı

Çalıştayda, protokol kapsamında yapılacak çalışmaların detayları ve yol haritası büyük ölçüde belirlendi.

Millî Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü ile Kalkınma Bakanlığı GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı arasında 04 Temmuz 2017 tarihinde “Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki Öğretmen Hareketliliğinin İncelenmesi” başlıklı iş birliği protokolü imzalandı. Protokol kapsamında, bölgedeki üniversitelerin eğitim fakültelerinden temsilciler, sivil toplum örgütü temsilcileri, büyükşehir/il belediye başkanlıkları temsilcileri ile Millî Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatı yetkililerinin de aralarında bulunduğu yaklaşık 100 kişilik katılımcıyla 04-05 Ekim tarihlerinde Şanlıurfa'da çalıştay düzenlendi.

Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan 9 ildeki öğretmen hareketliliğinin nedenleri, konuya ilişkin paydaşlarla ortak yapılacak çeşitli çalışmalarla belirlenerek, sorunların çözümüne yönelik yapılması gereken faaliyetlerin neler olabileceği tartışıldı. Çalıştayda, protokol kapsamında yapılacak çalışmaların detayları ve yol haritası da büyük ölçüde belirlendi.

GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı Sadrettin Karahocagil, GAP'ın Cumhuriyet tarihinin en büyük sosyal kalkınma projelerinden birisi olduğunu belirterek bölgenin en önemli problemlerinin başında gelen eğitim konusunda da yürüttükleri projelere çalıştay sayesinde bir yenisini daha eklediklerini kaydetti.

Karahocagil: Hedefimiz tecrübeli öğretmenlerin bölgedeki kalış süresini uzatmak

Bölgede eğitim konusunda nicelikten ziyade nitelik yönünde sıkıntıların yaşandığına da değinen Başkan Karahocagil, konuşmasına şu sözlerle devam etti. Bölgemizin en önemli sorunlarından bir tanesi eğitim problemleridir. Eğitimde nicelik ve nitelik yönünde sıkıntılar var, nicelik olarak altyapı hazırlanıyor, derslikler yapılıyor, yeni okul ve alanlar oluşturularak Türkiye ortalamasına yetişilmeye çalışılıyor. Nitelikte sıkıntımız genellikle öğretmen unsurumuzun nüfus hareketliliğinin yoğun olmasından kaynaklanıyor. Öğretmeni bu bölgede tutamıyoruz, daha çok tecrübeli öğretmenin bu bölgede çalışması pek mümkün olmuyor. Bir an önce bir sebep bulup, evlilik veyahut başka gerekçelerle, sağlık sebepleriyle zorunlu süreyi tamamlamadan bölgeden çıkmaya çalışıyorlar. Bu çalıştay sayesinde bir araştırmanın bütün unsurlarını kullanacağız. Anketler, yüz yüze görüşmeler, bütün bu alanda söz sahibi olan herkesin katılımını sağlayacağız. Tüm gerekenler yapılacak, uluslararası örneklere dahi bakılacak. Ona göre eylem planı ve yol haritası çıkarılacak. Hedefimiz tecrübeli öğretmenlerin bölgedeki kalış süresini uzatarak, öğrencilerimizin daha iyi eğitilmesini sağlamaktır."

Bölge genelinde öğretmenlerin görev süreleri ortalama 1,5 yıl

MEB Veri Analiz ve Politikaları Daire Başkanı Şerafettin Cankurt da bölgeye her yıl binlerce öğretmenin atandığını ancak görevde kısa süre kaldıklarını dile getirdi.

Öğretmenlerin azami çalışma süresini doldurduktan sonra bölgeden ayrılmayı tercih ettiğini ifade eden Cankurt, bölgeye atama konusunda pozitif ayrımcılık sağladıklarını aktardı.

Bölgeden ayrılan öğretmenlerin eğitimin kalitesinin düşmesine neden olduğunu işaret eden Şerafettin Cankurt, şöyle devam etti:

"Öğretmen azami çalışma süresini tamamladıktan sonra hemen bu bölgeden ayrılmak için yol ve yöntem arıyor. Bu da ister istemez eğitimi olumsuz yönde etkiliyor. Özellikle Güneydoğu Anadolu Bölgesi içerisinde yapacağımız bu pilot çalışma, belki diğer bölgeler için de yapabileceğimiz çalışmalar için de bize bir yol haritası olacak. Biz merkezi olarak bize yansıyan sorunları biliyoruz. Kaçırabileceğimiz bazı noktalar olabilir diye de özellikle bölgedeki yerel otoriteler, valilikler, kaymakamlıklar, milli eğitim müdürlüklerimizle, sivil toplum kuruluşlarıyla da görüşerek yakalayacağımız küçük unsurları tamamen engelleyemesek de bölgede kalış oranını artırmaya yönelik neler yapabiliriz. Bu çalışma sonucunda ortaya çıkarmaya çalışacağız. Sorunu yüzde 100 çözemeyebiliriz ama ortaya atılacak fikirlerle belki uygulamada öğretmenlerin bölgedeki kalış süresini belli bir oranda artırabilirsek, bu bizim için büyük bir sonuç olacaktır."

Cankurt, çalıştaya ilişkin ön raporun ise yıl sonuna kadar çıkarılmasını planladıklarını bildirdi.

Şanlıurfa Milli Eğitim Müdürü Şerafettin Turan ise bölge genelinde öğretmenlerin görev sürelerinin ortalama 1,5 yıl olduğunu söyledi.

Bir öğretmenin en az 4 yıl bölgede kalmasını istediklerini belirten Turan, eğitimde kalitenin ancak öğretmenlerin gayreti sayesinde sağlanabileceğini de ifade etti.

 

 


Fotoğraflar




Haber Tarihi : 6 Ekim 2017 - Okunma Sayısı : 3095