Anasayfa - Site Haritası - E-Mail - İletişim - English
KURUMSAL
MEZOPOTAMYA Markasına 5 İlden Tam Destek

MEZOPOTAMYA – Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesi’nin tanıtım toplantıları 27 Kasım-05 Aralık tarihleri arasında Gaziantep, Adıyaman, Diyarbakır, Mardin ve Şanlıurfa’da yapıldı. Proje, valilikler tarafından tam destek aldı.

GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı Sadrettin Karahocagil'in öncülüğünde ‘GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesi’ tanıtım toplantıları 27 Kasım – 05 Aralık tarihleri arasında sırasıyla Gaziantep, Adıyaman, Diyarbakır, Mardin ve Şanlıurfa’da gerçekleştirildi. Tanıtımı yapılan projenin özgün ve yenilikçi ürünü “Mezopotamya Markası” adı geçen beş ilin valileri başta olmak üzere belediye başkanları, rektörler ile turizm/kültür alanında faaliyet gösteren kamu kurumlarının, iş yaşamını destekleyen kuruluşların, özel sektörün ve sivil toplum örgütlerinin tam desteğini aldı.

MEZOPOTAMYA markasının web sitesi ve bileşenlerine ilişkin sunumlar dikkatlice takip edilirken; Proje kapsamında; önümüzdeki aylarda kültür ve turizm alanlarında hizmet üreten kurum-kuruluşlar arasında destinasyon bazında işbirliği alanlarını belirlemek üzere çalıştaylar düzenlenmesi gündeme geldi. 2018’de Mezopotamya markasının bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde görünür kılınmasına yönelik çalışmalara hız verileceği belirtildi.

Gaziantep Programı – 27 Kasım

Gaziantep’te gerçekleştirilen tanıtım toplantısına Vali Ali Yerlikaya, Gaziantep Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ali Gür ve turizm/kültür alanında faaliyet gösteren kamu kurumlarının, iş yaşamını destekleyen kuruluşların, özel sektörün ve sivil toplum örgütlerinin temsilcileri katıldı. Projenin tanıtım sunumlarının ardından konuşma yapan Vali Yerlikaya, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki 9 şehrin birbiriyle rekabet etmeleri yerine bir araya gelmeleri, Bölge’yi kalkındırmak, turizm ve istihdamı artırmak için el birliğiyle gayret göstermeleri gerektiğine vurgu yaptı. “Bu tarz projelerin bu algının ortadan kaldırılmasındaki önemi çok büyük. Bölge’nin tanıtımı için elimizden geleni yapmalı ve bu algıyı hep birlikte değiştirmek için çalışmalıyız” dedi.

Adıyaman Programı – 28 Kasım

Adıyaman’da düzenlenen tanıtım toplantısında Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) İdaresi Başkanı Sadrettin Karahocagil, GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesi ile GAP illerinin tarih, arkeoloji, kültür, doğal, dini, gastronomik değerlerinin, bölgesel, ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtılmasını amaçladıklarını dile getirdi. GAP İdaresi Çevre, Kültür ve Turizm Koordinatörü Suphi Özer ise proje hakkında bilgi verdi. Proje Koordinatörü Jale Velibeyoğlu da proje ile ilgili bir sunum yaptı. Konuşma ve sunumların ardından Vali Nurullah Naci Kalkancı, Belediye Başkanı Hüsrev Kutlu ve Adıyaman Üniversitesi (ADYÜ) Rektörü Prof. Dr. Talha Gönüllü görüşlerini dile getirdiler. "Bizim artık terörle anılmaktan kurtulmamız gerekir" diyen Kalkancı, şöyle devam etti: "En önemli husus budur. İkinci bir konu ise ulaşımdır. Uluslararası havalimanına sahip olmak gerekiyor. Üçüncüsü ise tanıtım yapmak gerekiyor." Toplantıya, kaymakamlar, İl Kültür Turizm Müdürü Mustafa Ekinci, Adıyaman Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Uslu ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldılar.

Diyarbakır Programı – 29 Kasım

Diyarbakır’da gerçekleştirilen programın açılış konuşmasını yapan Diyarbakır Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, bu toprakların insanlığa ait değerlerin, gelişmenin kültürel ekonomik ve sosyal bütün sürecin hem tanığı hem hazırlayıcısı hem de taşıyıcısı olduğuna işaret etti. 2014 yılı eylül ayında bölge turizminin geliştirilmesi amacıyla GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtımı Ve Markalaşma Projesi’ni başlattıklarını söyleyen GAP İdaresi Başkanı Sadrettin Karahocagil ise turizmin ulusal ve uluslararası ölçekte ürettiği değerlerle hem ekonomik hem de diplomasiye kadar değiştirici etkisi olan sektörlerin başında geldiğin dikkat çekti. Projemizde sürdürülebilir turizm esas alınarak bütüncül bir yaklaşımla GAP illerinin tarihi arkeoloji kültürel, doğal dinsel, astronomik değerlerinin ulusal bölgesel ve uluslararası düzlemde tanıtılmasını turizmin, sosyal kültürel ve ekonomik etkilerinin yönetilmesini tarım sanayi ve hizmet gibi sektörlerle turizm arasındaki sinerjinin artırılmasını sanatsal faaliyetlerinin desteklenmesini turizm alt yapısının korunmasını ve iyileştirilmesini turizm yatırımlarının verimli biçimde yönlendirilmesini bölgesel olarak istihdamın artırılmasını hedefliyoruz” şeklinde konuştu. Program yapılan sunumlarla son erdi.

Mardin Programı – 01 Aralık

Mardin’de düzenlenen programda konuşan GAP İdaresi Başkanı Sadrettin Karahocagil, "Bölgenin tarih, arkeoloji, kültür, doğal değerlerinin, ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtılmasını istiyoruz. İnanılmaz bir zenginlik var. Bu zenginliği paylaşmak istiyoruz." dedi. Turizm noktasında bir mastır plan hazırladıklarını, bu planda bölgenin markalaşması gerektiğini aktaran Karahocagil, bu kapsamda Mezopotamya markasının oluşturulması için çaba harcadıklarını ifade etti. Proje koordinatörü Jale Velibeyoğlu da bölgenin binlerce yıllık kültürel birikimi ile beraber bir destinasyon markası oluşturmayı hedeflediklerini belirtti. Toplantıya, Mardin Valisi Mustafa Yaman, AK Parti Mardin Milletvekili Ceyda Bölünmez Çankırı, DİKA Genel Sekreteri Yılmaz Altındağ, kaymakamlar, sivil toplum kuruluşları temsilcileri katıldılar.

Şanlıurfa Programı – 02 Aralık

Tanıtım toplantılarının sonuncusu Şanlıurfa’da gerçekleştirildi.  GAP Bölge Kalkınma İdaresi (BKİ) Başkanı Sadrettin Karahocagil, tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, bölgede enerji ve tarımın yanı sıra turizm yatırımlarına da büyük önem verdiklerini, kapsamlı yatırımları üstlenerek yerel kalkınmaya destek sağladıklarını söyledi. Turizmin, ekonomiden kültürel değişime kadar birçok alanı kapsayıcı özellikte olduğuna dikkati çeken Karahocagil, şöyle devam etti: “Eskiden şehirler, oteller turizmin odağında bulunurken hızlanan yaşam tarzı, destinasyonlar ve rotaları, tematik turizmi öne çıkarmaktadır. Bölgemizi baştan başa Mezopotamya Markasıyla turizmde görünür bir destinasyon haline getirmek istiyoruz." Şanlıurfa Valisi Abdullah Erin de bölge illerinin geleceğe yön veren projeleri sayesinde GAP BKİ'den istifade ettiğini belirtti. Turizmde Mezopotamya Markasının iki yıldır üzerinde çalışılan bir proje olduğunu anlatan Erin, "Öncelikle logoyu çok beğendiğimi ifade ederek, emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Hem modern çizgileri hem de bölgenin taşıdığı tarımsal medeniyet birikimini bir arada ifade edebilen modern kıvrım ve renklere sahip, hemen benimsenebilecek bir logo." İfadesiyle Mezopotamya Markasına diğer illerin Valileri gibi sahiplendi.

GAP İdaresi Başkanı Sadrettin Karahocagil’in GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesi tanıtım toplantılarında gerçekleştirdiği konuşmaların tam metni:

Sayın Vali, Değerli Belediye Başkanı;  İl Müdürleri; İş yaşamının ve Turizm sektörünün önde gelenleri, Kıymetli Basın Mensupları; Sevgili Çalışma Arkadaşlarım, Değerli Konuklar;

On bin yıllık bir öykünün; destansı toprakların değerlerine sahip çıkan bir projeyle karşınızdayız. Bugün; Taşına toprağına insanına meftun olduğumuz GAP bölgesini; vazgeçilmez bir destinasyon haline getirecek projemizi anlatmak; Sizlerle; Bölgenin Dünyaya açılmasını sağlayacak markamızın; Mezopotamya’nın geldiği aşamayı paylaşmak istiyoruz.

Hoş geldiniz....Paylaşmak istiyoruz, çünkü biz GAP idaresi olarak; bu konu üzerinde çalışmayı sürdürürken ancak sizin katkı ve çabanızla; turizm odaklı tanıtım projemizin yarattığı destinasyon; Yani Mezopotamya; 2023 Türkiye’sinin vazgeçilmez turizm markası haline gelecek, buna inanıyoruz. İnsanlık tarihi uzun bir öyküyse eğer; bu öyküye; ilk zanaatkar, ilk çiftçi, hatta ilk mimar-şehir plancısı, belki de ilk girişimci, ilk tarih yazıcısı, ilk kanun koyucusunu yetiştiren bu topraklarda, Mezopotamya ile başlamak gerek.

Bugünlerde sık sık duyduğumuz iki sözcük; girişimcilik ve yenilikçilik (inovasyon) bu toprakların ilk insanları için de pekala kullanılabilir. Belki de tarihin ilk Elon Musk’ları veya Bill Gates’leri bu topraklarda yaşıyordu. Düşünün; tekerlekli arabayı icat etmek, rüzgarı teknenin emrine veren yelkeni bulmak, buğday ekip tarıma başlamak veya bir yapıyı tonoz ile örtmek, yazıyı bulgulayıp, yaşananları kayıt altına almak, ticareti başlatıp ilk vergi sistemini getirmek, ağır ölçülerini kullanmak, zamanı gün ve yıl bazında tanımlamak...

Tamamı; bu toprakların ilk yenilikçilerin, girişimcilerinin başarısı. Çalışma yöntem ve araçları bizimkilere benzemese bile, onlar da, atalarımız da insanlık için çalışmışlar tıpkı bizler gibi, müreffeh bir gelecek, uygarlık inşası için çalışmışlar.

Biz de onlarca yıldır bir kamu kurulu olarak; Bölgenin hem sektörel hem de insan kaynakları açısından gelişmesi için çalışıyoruz. Başkanlık olarak; Sizin de yakından takip ettiğiniz gibi, Bölgesel aktörlerin ve tek tek idarelerin yüklenemeyeceği yatırımları üstlenir; sürdürülebilirlik ve yerel kalkınma için planlama, işlev kazandırma, araştırma, geliştirme, ilişkilendirme, tanıtım çalışmaları yapar veya destekleriz.

Bu çerçevede, 2014 yılı Eylül ayında bölge turizminin geliştirilmesi amacıyla; GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesi’ni gündeme getirdik. Sizin de bildiğiniz gibi turizm; ulusal ve uluslararası ölçekte ürettiği değerlerle hem ekonomik  hem de sosyal diyalogdan, sosyo-kültürel gelişmeye, hatta diplomasiye kadar değiştirici etkisi olan sektörlerin başında geliyor.

Değerli Konuklar, Rakamlar bize bu sektörün büyüklüğünü ortaya koyması açısından son derece çarpıcı. Şöyle ki; Geçtiğimiz yıl 1.2 milyarı aşkın turist dünyanın çeşitli noktalarına seyahat etmiş. Tarihler 2030’u gösterdiğinde bu rakamın dünya genelinde 1.8 milyara ulaşması bekleniyor. Turizm bir çok sektörü geride bırakarak toplam gelirin yüzde 10’unu; üretilen hizmetlerin de yaklaşık üçte birini oluşturuyor. Her 10 çalışandan biri turizm sektöründe çalışıyor; hizmet üretiyor. Bu büyüme potansiyeli “sürdürülebilirliği” gündeme getiriyor. Sürdürülebilir Turizm dediğimizde; Çevresel korumayı; maddi ve manevi kültürel mirasın korunmasını, yerel topluluklar için etkileşimi ve saygıyı teşvik eden; bir turizm sektöründen söz ediyoruz.

Eskiden şehirler, oteller turizmin odağındayken, hızı önceleyen yaşam tarzı destinasyonları, rotaları, tematik turizmi öne çıkarıyor. Biz de projemizle bölgeyi baştan başa Mezopotamya Markası altında görünür bir destinasyon haline getirmek istiyoruz.

Projemizle;  Sürdürülebilir turizm esaslarına uygun olarak; bütüncül bir yaklaşımla;   GAP illerinin tarihi, arkeolojik, kültürel, doğal, dini, dilsel, folklorik, gastronomik değerlerinin ulusal, bölgesel ve uluslararası düzlemde tanıtılmasını,  Turizmin sosyal, kültürel ve ekonomik etkilerinin yönetilmesini; Tarım, sanayi, hizmet vb. sektörlerle turizm arasındaki sinerjinin artırılmasını,  Sanatsal faaliyetler, özellikle el sanatlarının desteklenmesini, Turizm alt yapısının korunmasını ve iyileştirilmesini, Turizm yatırımlarının verimli biçimde yönlendirilmesini, Bölgesel olarak istihdamın artırılmasını hedefleniyoruz.

Çalışma arkadaşlarım, proje ekibimiz size teknik detayları birazdan anlatacaklar. Bu noktada sizlerin katkı ve önerilerinizi beklediğimizi, Toplantı sonrasında da yüz yüze, telefonla veya internet üzerinden haberleşmek istediğimizi belirmek isterim.

Özetle, Projemizin ve ürünlerinin tekil turistten; yatırımcıya, sektörel olarak bu konuda çalışan kamu kurumlardan, reel sektöre kadar herkesin hizmetinde olduğunu ifade ediyorum. Bugün sizlerle birlikte olmak; bu iletişim araç ve yönetimini saptamak açısından kritik önem taşıyor. İlginize şimdiden teşekkür ederim. Bakarsınız biz de; Mezopotamya Markası ile Kral Gılgamış gibi bölgesel gelişmeye katkı sağlayacak, onu binlerce yıllık yolcuğuna taşıyacak ölümsüzlük otunu buluruz. Genç dinamik ve hiç yaşlanmayan; güçlü ve yenilmez bir projemiz olur. Saygılar sunuyorum.


Fotoğraflar




Haber Tarihi : 15 Aralık 2017 - Okunma Sayısı : 2915